20/02/2013

Jarre: moje życie od zawsze łączyło się z Polską


24 listopad 2010


W specjalnej rozmowie z Piotrem Stelmachem, Jean Michel Jarre opowiada o swoich powiązaniach z Polską, pierwszym zespole, w którym grał, oraz najstarszym instrumencie elektronicznym, na którym gra.

 - Moje życie w przedziwny sposób od zawsze łączyło się z Polską. Moja mama uczyła mnie od małego Chopina, uwielbiała tego kompozytora. Potem, gdy zająłem się muzyką, pierwszy list wspierający moje wysiłki pochodził zza żelaznej kurtyny… Miałem też możliwość zagrać w swoim rodzinnym mieście w Lyonie przed papieżem Janem Pawłem II... Moja pierwsza dziewczyna była Polką, więc bardzo dużo rzeczy zawodowych i prywatnych łączyło mnie z waszym krajem – mówi w wywiadzie Jarre.
  
Jean-Michel Jarre znany jest z używania syntezatorów analogowych, ogromnych ekranów projekcyjnych HD, scenografii laserów i świateł, a wszystko to przy wykorzystaniu najnowocześniejszej technologii cyfrowej. - Muzyka nie potrzebuje oprawy obrazu, jednak mam poczucie, że w trakcie koncertu powinno się dać publiczności coś więcej - wyjaśnił Jarre.

Jean-Michel Andre Jarre urodził się 24 sierpnia 1948 roku w Lyonie we Francji. Kompozytor muzyki elektronicznej, syn kompozytora muzyki filmowej Maurice'a Jarre'a. Jest uważany za pioniera muzyki elektronicznej. Jean-Michel Jarre pobił rekord Guinnessa pod względem liczby zgromadzonych na jednym koncercie fanów - w 1997 roku na moskiewski występ Jarre'a przybyło 3,5 mln osób. Uważa się, że Jarre stworzył muzykę elektroniczna "dla wszystkich".


 Zobacz wywiad Piotra Stelmacha z Jean Michel Jarrem!


           

Source: onet.pl

No comments:

Post a Comment